Tilbake til Aktuelt

TURBO TURER MED BARNAS TURLAG 2024

Bli med oss på 5 turer med Turbo! Det er barnas egne fjelltrim ordning, oppkalt etter Barnas Turlag sin maskot, fjellreven Turbo. Ungene kan gå fem turer og bli Turbo, eller gå ti turer og bli Superturbo! Det er lekende lett å være med på 5 turer med Turbo. Og du trenger heller ikke være DNT-medlem for å delta. Samle koder, meld deg på premieutdeling, så lover Turbo premier! Turbo har satt ut kodeskilt på sine favoritt-turmål, som både er fine stier og fine topper. Nederst på denne siden finner du liste over alle turboturene, som du kan velge blant. Ta det som en ettermiddagstur, formiddagstur eller bruk hele dagen ute på tur med barn eller barnebarn. Skoler og barnehager inviteres også til å delta.

Publisert: 07. mai 2024
Bli en Turbo eller Superturbo
Foto: Solveig Lomsdal

Turbosesongen varer fra 1 mars til 15. oktober.

Viktig om registreringa:
Alle som ønsker premie må melde seg på premieutdelinga til Barnas Turlag via mail inne 1 november. Skriv navn, alder, medlemsnr og om barnet er Turbo eller Super Turbo. Vent med påmelding til du vet om din flinke turgåer er Turbo eller Superturbo. Premiene er gratis for medlemmer av Barnas Turlag. For de som ikke er medlem koster det 100 kr.

Påmelding er nødvendig, så Turbo vet hvor mange premier han skal ordne. Ta med registeringsarket med kodene på premieutdelinga. Når minst fem turer er gjennomført, har man nemlig fortjent medalje og premie. Og de som klarer ti turer, blir Superturbo!​​​​​​​

Har du problemer med registreringa, eller et av skiltene mangler - send e-post til sor.helgeland@dnt.no

Se aktivitetskalenderen til Barnas Turlag eller følg oss på Facebook for dato om premieutdelinger, og også fellesturer til enkelte av turmålene. Bli med og bli kjent med flere Turboer og Superturboer!

NB! Noen av 5 turer med Turbo-toppene er også med i fjelltrimmen, så her kan både foreldre og barn strekke seg etter turmålene sammen! 5 turer med Turbo er for barn opp til 12 år.

God tur, alle sammen!

Husk matpakke, drikke og varme klær med dere på tur!

Hilsen Turbo

Turboturer 2024