Tilbake til Aktuelt

Rydd hjemme! Det nærmer seg Turbyttedag!

Velkommen til Turbyttedagen lørdag 13. april! Innlevering av utstyr er fredag 12.april og selve Turbyttedagen gjennomføres lørdag 13.april i Molde Rådhus. Bli med å gi brukt turutstyr et lengre liv!

Publisert: 05. april 2024
Foto: Erik Birkeland, Tingh

Turbyttedagen er et årlig bruktmarked i regi av DNT Romsdal for å gi turutstyr i god stand et lengre liv. Trenger du å kjøpe noe turutstyr eller har du utstyr liggende som du ikke bruker lenger? Lever inn utstyr du vil selge i forkant av Turbyttedagen eller kom innom og sikre deg diverse turutstyr på selve Turbyttedagen.

Årets Turbyttedag gjennomføres lørdag 13.april fra kl 11-14 i Molde Rådhus. Alt av utstyr som du ønsker å selge må leveres inn i forkant.

Hvordan fungerer Turbyttedagen?

Innlevering av utstyr
Turbyttedagen er helt avhengig av at folk tar en ryddeskjau i boden hjemme og leverer inn brukt utstyr i forkant! Har du sko, turklær, telt, sykkelvog, sykkel, sekker, fiskestang, sovepose, hengekøye eller annet tur- og friluftsutstyr som du ikke bruker lengre? Nå kan du gi dette et lengre liv ved å:

• Finne frem utstyret som du ikke bruker lenger.
  • Ta turen innom oss i Molde Rådhus fredag 12.april mellom kl 9-20.
  • Ved innlevering får du utlevert et registreringsskjema, samt prislapper likt antall produkter du ønsker å selge. På disse skal du skrive navn på produktet du ønsker å selge, samt pris. Så registrerer du innleveringen i vårt sekretariat, og varene dine plasseres ut til salg. Merk at DNT Romsdal skal ha 25% av salgssummen. Dette for å dekke kostnadene med gjennomføringen av arrangementet. I etterkant av arrangementet må du hente utstyret som ikke ble solgt, dersom du ikke har huket av for at det kan leveres til Fretex. Du får utbetalt beløpet for de solgte produktene dine i etterkant av arrangementet. Du kan også velge at hele salgsbeløpet skal tilfalle DNT Romsdal.

Gjennomføring av Turbyttedagen
Lørdag 13.april åpner vi for salg av utstyr i Molde Rådhus mellom kl 11-14. Her kan du komme og få kjøpt brukt utstyr til en fin pris.

Turbyttedagen er også en sosial møteplass for friluftsfolk og vi har i tillegg stand på Rådhusplassen sammen med ulike samarbeidspartnere.

Bli med å gi turutstyret et lengre liv! Bra for både deg, lommeboken og miljøet.

Velkommen!

Stolt turpartner til DNT Romsdal og samarbeidspartner på Turbyttedagen