Tilbake til Aktuelt

Onsdagspadlingen er i gang

Hver onsdag i sesong er det onsdagspadling i Steinsletta Havkajakklubb. Onsdagspadlingen er en sosial og hyggelig padletur i nærområdet - gjerne med en liten innlagt kaffepause.

Fra onsdagspadlingen den 29. mai. Foto: Harry Hart

Populær nærtur

Onsdagspadling har i flere år vært fast på programmet i Steinsletta Havkajakklubb.

Som navnet tilsier foregår det på onsdager fra klokka 18.00-20.00. Turene foregår som regel i nærområdet på Tyrifjorden eller Steinsfjorden og som oftest er oppmøte ved naustet vårt på Sundvollstranda.

Hittil i år har det vært mellom 5 og 12 personer som har deltatt på denne aktiviteten i regi av klubben.

I tillegg til en padletur og en liten pause, avluttes turene ofte med litt frivillig trening av kameratredning, rulle eller egenredning. Dette er ferskvare og sammen med turlederne, og andre erfarne padlere, er det trygge rammer for å øve på dette på onsdagspadlingene.

Padletur til Herøya den 22. mai. (foto: Anette Skafjeld)

Nytt av året

Styret i Steinsletta Havkajakklubb har bestemt at for sesongen 2024 må de som deltar på onsdagspadlingene minimum ha gjennomført intro-kurs. Det er et 4 timers introduksjonskurs i padling og det første kurset i våttkort-stigen. Dette er viktig slik at de som er med har et minimum av erfaring når vi drar på tur.

Det vil også bli annonsert egne turer der vi tar med nybegynnere.

Påmelding i Spond

Onsdagspadlingene annonseres i aktivitetskalenderen og i appen Spond. Påmelding skjer i Spond. Der legges alle onsdagspadlingene ut. Der gir du også beskjed om du har behov for å leie kajakk av oss.

Du kan lese mer om aktiviteter i klubben og leie av kajakk på siden til Steinsletta Havkajakklubb.

Bli frivillig i DNT Ringerike