Tilbake til Aktuelt

Fra Grytingen til Veholtsetra

34 deltok på turen tirsdag 21. mai.

Publisert: 16. juni 2024
Skrevet av: Gro Austad
Turreferat
Hele gjengen
En flott gjeng. Foto: Gro Austad

Vi fylte opp bilene godt både ved Hønefoss Idrettspark og Tyristrand kirke, og kjørte inn til nordenden av Grytingen.

Der begynte vi på turen opp til Øytjern. Navneopprop ble gjort ved første drikkepause. 34 personer deltok.

Så gikk turen opp til Butjern, hvor den fine benken ble prøvesittet. Videre opp til Breiensetra, hvor vi hadde en lengre pause. Ifjor var det mye trehogst i området, så for de fleste var det nye utsikter. Ferden gikk videre forbi Uletjern og opp til Veholtsetra, der mange satte seg i skyggen og noen i sola og spiste matpakka si.

Hjemover tok vi fellesbilde på Breiensetra, og turleder hadde et innlegg om setring på Holleia, fra boka til Arnt Berget. Vi gikk på nordsiden av Øytjern tilbake.

Så ble det et veldig hyggelig besøk på verandaen til turleder, med kaffe og kake. Turleder fikk et par veldig fine DNT T-sokker i gave. Været var med oss og humøret var på topp. Takk for en veldig fin tur i lag.

Referat ved turleder Gro Austad.

Opprop

Turleder Gro har opprop. Foto: Brit Olaug Monserud