Hele 32 deltok på turen tirsdag 23. juni - på St. Hansaften.
Publisert: 25. juni 2026 Skrevet av:
Kjell Strømsodd
Turreferat
Nesten alle deltakerne foran Buvasskoia.Foto: Tove Bergli Halvorsen
Vi møttes ved Buvasskoia for tur og markering av St.Hans.
Vi hadde to turalternativer: 14 stykker ble med Kjell til Tungehøgda (664 moh.). Mye oppover, men alle gjennomførte med glans. Brit Olaug tok med de andre på en rundtur i området ved koia.
Når vi møttes igjen på koia, var det dekket med spekemat, mens Knut og Odd Magne var til Rustad kafé for å hente rømmegrøt. De hadde en strabasiøs jobb med å frakte grøten fra bilen til koia!
Ragnvald fortalte om tidligere beboere på Tunga, og slektskap frem til i dag. Etter god sommermat, ble det avsluttet med kaffe og hjemmebakst.