Bilder til Fjell og Vidde 2016

Generelt om turene med Asker Turlag

Her kommer litt praktisk informasjon om våre fellesturer for voksne.

Publisert: 14. september 2023
DNTs tilbud

Generelt om turene

Turene er for alle som er i form til å gjennomføre i vanlig turtempo. Deltakelse skjer på eget ansvar. Varigheten er normalt fra 3 til 6 timer med rast ute, så ta med mat og drikke. Påmelding til turene er bare påkrevet der det er uttrykkelig nevnt.

Transport og samkjøring

For å unngå mer bilkjøring enn nødvendig og gi dem som ikke disponerer bil anledning til å bli med, har mange av turene frammøtested ved Venskaben i Asker sentrum, Knud Askers vei 17, kun 5 min å gå fra Asker stasjon. Passasjerer betaler kr. 7 pr mil. Vi tar forbehold om at oppgitte tog- og busstider kan bli endret. Kontakt turleder dersom du trenger mer informasjon, eller følg med på turlagets nettside.

Kart

Til turene i Askers nærområde anbefaler vi turkartene Kjekstadmarka og Vestmarka i målestokk 1:20.000 utgitt av Asker Skiklubb. De selges i bokhandlene i Asker og i Skiklubbens kontor på Føyka. Ønsker du enda mer detaljerte kart, selges også orienteringskart på Føyka.

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka