Til DNT Horten
Frebergkastet
Fottur

Turtips i Horten

Ta en tur i våre flotte omgivelser! Her finner du mange tips til fine turer i nærmiljøet. Vi har også fornyet en del av de historiske turstiene i samarbeid med Borre historielag og Horten kommune. Ønsker du papirkart, finnes disse på Horten bibliotek, Horten aktivitetssenter (Vestre Braarudgate 1), Lokalhistorisk senter, Knudsrød turisthytte og Bruserød.

I Horten kommune har du nærhet til det meste innen kort gangavstand. Nærhet til sjøen, skogen, historiske løyper, tjern og innsjø. Vi har også nærhet til fjell som du kan utforske og komme til flotte utsiktspunkter.

Husk: Allemannsrett krever Allemannsvett! Vær vennlig å vis hensyn til både naturen og gårdene som de historiske turstiene delvis går gjennom.

Ta en titt på ut.no så ser du hva du kan oppleve hos oss.

Her finner du DNT Hortens turprogram for 2024.