Dugnadsgruppa Knudsrød

DNT Horten kjøpte Knudsrød januar 2013. Det var da en privat sommerhytte med 14 mål tomt. Det var brønn med sommervann og utedo.

Publisert: 21. oktober 2023
Artikkel

Stedet ligger i LNF område (Landbruk Natur Friluftsområde) dette begrenser bebygget areal. DNT Horten fikk allikevel utvide bebodd areal med nytt toalett tilbygg, bore etter vann og satt ned septiktank. Hovedhuset er gammelt, fra ca. 1880, huset og stedet medfører stort behov for dugnadsinnsats.

Vi har en dugnadsgruppe som holder vedlike Knudsrød. På sommeren har vi gressklipperliste. Du påtar deg å klippe gresset på Knudsrød. Vi har motorgressklipper, og gressklippingen tar ca. 2 timer. Du skriver deg på de ukene du kan stille opp. Om vinteren så har vi snømåkingsliste. Vi har et firma som brøyter og strør inn til hjørne av hovedhuset. To og to går sammen og måker manuelt ved inngangene til huset, samt holder stiene åpne mellom bordene ute, og holder åpen sti ned til gapahuken. Bord og benker måkes også.

Vi har et ansvar for generell vaktmestertjeneste på Knudsrød. Det er lagt ved noen bilder om hva dugnadsgruppa for Knudsrød har gjort tidligere.

Er dette noe du har lyst til å bli med på? Send e-post til: drift.horten@dnt.no