Toralfsbu. Tatt høsten 2022.

Hyttebestilling - Vilkår, endring og avbestilling DNT Harstad og Omegn

Benytt vår selvbetjente løsning for bestilling og avbestilling av våre hytter - Ordningen gjelder for privatpersoner. Skoleklasser, ideelle organisasjoner/grupper og kommersielle aktører skal inngå avtale, kontakt post@dnt.harstad.no

Publisert: 11. februar 2024
Skrevet av: Jørn Arild Thorvaldsen
DNTs tilbud

Bestilling, avbestilling og flytting av reservasjon på våre hytter er basert på en selvbetjent løsning. Finn aktuell hytte, søk på ønsket dato og reserver plass. Er det ikke ledig på aktuell dato vil det stå "Ikke tilgjengelig i valgt periode". Velg da knappen "VIS TILGJENGELIGHET"   Din bestilling blir bekreftet med e-post umiddelbart etter at betaling er fullført. Vi opplever tidvis at denne havner i "SPAM" hos enkelte brukere.
Avbestilling:
Avbestilling gjøres gjennom bestillingsløsningen "min side":

Vilkår for avbestilling og endring:
​​​​​​​-Avbestilling frem til 5 døgn før oppmøtedag gir rett til full refusjon.
-Avbestilling som gjøres senere enn 5 døgn før oppmøtedag gir ingen rett til refusjon. (Eksempel: Et opphold fredag-søndag må da avbestilles senest kl 23:59 på søndag.)

Ønsker du å flytte reservasjon:
Dette løses enklest ved å avbestille og bestille ny overnatting på ønsket tidspunkt. Dette må gjøres før frist for avbestilling utløper. Overnevnte link til "min side" gjelder bare for reservasjoner på DNT Harstad og Omegn sine hytter.

Ved dårlig vær eller forsinkelser gir betalt sengeplass på våre fjellhytter rett til å bruke samme hytte som man har bestilt, eller en annen hytte enn opprinnelig bestilt hytte, +/- 5 dager fra bestilt dato. Retten gjelder for frie senger eventuelt madrass etter oppmøtefristen klokka 19:00. Endringer skal noteres i besøksprotokollen. Dette gjelder ikke for Skoddeberghytta, Maistua og Fossestua som må benyttes på bestilt dato.

Penger tilbake ved avbestilling:
Ved avbestilling tilbakeføres betalt beløp til benyttet betalingskort etter 1-2 virkedager.

Generelle vilkår ved bestilling av DNT Harstad og Omegn sine ubetjente hytter - Privatpersoner:
​​​​​​​Privatpersoner bestiller og forhåndsbetaler hytteoppholdet i sin helhet. Den som bestiller må være medlem for å benytte medlemspris. Noter DNT medlemsnummer i NOTATFELTET ved bestilling.

Selvbetjent bestilling er basert på tillit. Velg riktig priskategori.
Om det avdekkes feilaktig bruk av priser ilegges et gebyr kr 500,- i tillegg til priskorrigering.

Våre hytter på fjellet er låst med DNTs standardnøkkel. Alle våre veinære hytter har kodelås. Sjekk alltid hva som gjelder for den hytta du skal besøke på ut.no
Nøkkelen er kun for medlemmer, én i reisefølge må derfor være medlem. Når man ankommer hytta er det viktig at alle skriver seg inn i besøksprotokollen, også de som har bestilt på forhånd. Alle gjester plikter å opptre hensynsfullt i samsvar med DNTs smitteverninstruks, og følge oppslag på hyttene og gjeldende smittevernregler fra aktuelle myndigheter.

Våre hytter er tilrettelagt for allmenn bruk. Hund er kun tillatt ved enkelte anlegg. Overtredelse medfører et nedvaskegebyr kr 2000,-

Skoleklasser og grupper *) som ønsker å benytte våre anlegg tar kontakt med DNT Harstad og Omegn på e-post: post@dnt.harstad.no  Kommersielle aktører skal inngå skriftlig avtale om bruk av våre hytter.

Ved forhåndsbestilling er oppmøtefrist klokka 19:00 for å ha rett til den reserverte sengeplassen. Etter kl. 19:00 kan alle besøkende benytte ledige senger i hytta. For den som har forhåndsbestilt og ankommer etter kl. 19:00 benytter ledige senger som finnes i hytta.

DNT Harstad og Omegn ønsker deg en god tur!

Grupper *) er definert slik:
Med grupper forstås ideelle organisasjoner som driver med barne og ungdomsarbeid samt skoleklasser fra grunnskole, videregående og folkehøgskoler. Bruk av våre hytter skal avtales. Kontakt: post@dnt.harstad.no

Kommersielle aktører må inngå avtale / Commercial actors only in agreement with DNT Harstad og Omegn.