Tilbake til Aktuelt

Hvor i Gjøvik, Toten eller Land skal vi starte vår nye Turboklubb?

Vil du ha DNT-klubb for barn i ditt nærområde? Kom med ønsker!

Publisert: 08. november 2023
Skrevet av: Per Hovland
Nyheter
Turboklubb er en lokal friluftsklubb for barn opp til 10 år. DNT-reven Turbo lurer på hvem han skal besøke neste gang Foto:

Friluftsklubbene for barn popper opp rundt om i landet. I slutten av august startet vi vår første Turboklubb på Raufoss. 20 barn med følge av foresatte møtte opp på skistadion og vandret inn til morsomme aktiviteter i nærskogen sammen lederne Helene og Angelina.
Denne friluftsklubben på Raufoss møtes en gang hver 14. dag til gøyale friluftsaktiviteter utendørs. Den glade gjengen har allerede rukket mye lek, gode utendørsmåltider, spikking, lage bål, innsektsjakt, barhyttebygging og mye annet gøy. Moro i snøen og en utflukt til DNT Osbakken står på planen på nyåret.

DNTs Turboklubber skal være lokalisert der folk bor, for eksempel innenfor en skolekrets. Det skal være kort vei og dermed enkelt å møte opp på klubbdagen. Klubben er for barn opp til 12 år, aldersgruppa kan tilpasses lokalt. Driften av en Turboklubb forutsetter involvering av foreldre/foresatte for enkle oppgaver.

Med den gode starten til Turboklubb Raufoss, er vi nå superinspirert og vil lodde interessen for å starte en ny lokal Turboklubb i Gjøvik, Toten eller Land. Men hvor? Vi ønsker å vite hvor interessen er størst. DNT Gjøvik og omegn kan stille med utstyr, konseptideer, og prosjektleder som er med i første fase.

Er du interessert i at det startes en Turboklubb der du bor, fyll ut dette enkle skjemaet, så tar vi kontakt.

FRILUFTSMORO: Helt konge å møte andre barn i skoge for lek og moro