Tilbake til Aktuelt

KOM DEG UT-DAGEN: Moro på Totenåsen!

Det blir utelek, grilling, hyttevisning og turprat ved Gamle Torsætra den 4. februar. Kom, kom!

Publisert: 31. januar 2024
Skrevet av: Per Hovland
Kommer Turbo, mon tro?
Foto: Asgeir Våg

Tid for lek og moro i vinterland.

Søndag 4. februar er den nasjonale Kom deg ut-dagen. I år blir vi å treffe ved Gamle Torsætra på Totenåsen mellom kl 11.30 og 15. Og vi gleder oss!

HVA SKJER: Vi har med en gjeng med frivillige som sørger for morsomme vinteraktiviteter for familien, bålkos, grilling og god stemning. Her kan du også bli kjent med Barnas turlag i Gjøvik, Toten og Land, slå av en prat om turer på Totenåsen, ta en titt i vår flotte tømmerhytte som alle kan leie, eller kjøpe på vår nye turbok «70 turer i Gjøvik, Toten og Land».

Og hvem vet, kanskje kommer selveste DNT-bamsen Turbo innom for litt sprell!

Vi byr på gratis pølse fra Gilde (én til hver), kaffe og saft så lenge lageret rekker.

TA MED: Mat/drikke. Ski og (eller) akebrett. Gode klær. Sitteunderlag. Og godt og lekent humør.

HVOR: Gamle torsætra er en ubetjent DNT-hytte, like sør for det velkjente serveringsstedet Torsætra. Se her for kart.

PARKERING: Flere muligheter langs vegen. Ankom gjerne på ski. Dersom du kommer nordfra og vil parkere nærmest mulig, må du gjennom bommen ved Torsætra (60 kr).