Tilbake til Aktuelt

Strålende fin KOM DEG UT-DAG i Gjerstad 4. februar

Rundt 300 stoppet i dag hos oss da Havrefjell Turlag, Barnas Turlag Havrefjell og Gjerstad IL rigget til en helt gratis aktivitetsdag for alle i skiløypene ved Kleivvann.

Publisert: 04. februar 2024
Skrevet av: Astrid Haukenes Bråten
Turreferat
Foto:

Idrettslagets løypekjører Olav Smestad hadde gjort sin sedvanlige flotte jobb med å preparere arrangementsområde og skileikbakke, frakte utstyr inn, og i tillegg måtte han starte grytidlig for først å bli ferdig med alle løypene i hele området. Tusen takk, Olav!

Sola dukket opp, det var noen få varmegrader. Vinden var ikke noe problem. Vi kledde oss godt, laget vind-le av snøen og leika oss sammen.

Tundra med sleden sin inviterte barna til å prøve seg som hundekjørere. Dette var kjempepopulært.

Turbo Rev kom også på besøk, og dro i gang en liten langrennskonkurranse. Det siste vi så til Turbo, var på full fart i akebakken så snøspruten sto!

Det gikk unna med gratis pølser fra grillen hele tiden. Tusen takk til EuroSpar Brokelandsheia. Dere satte en spiss på dagen vår.

Den Norske Turistforening arrangerte Kom Deg Ut – dager i hele Norge i dag. Da var det ekstra moro at så mange tok turen ut og besøkte oss. Takk for i dag, folkens.

Bilder med tillatelse fra de som var med.

Magnhild Aasbø Lystad med hunden Tundra introduserte barna for hundekjøring. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

Turbo Rev er snart i mål. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

Her var det mye å finne på. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

Start for langrennskonkuransen. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

Folk koste seg i sola. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

... og laga seg le for vinden. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

Full fart i hoppbakken. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

Rundt grillen fra venstre: Ståle Waasjø Øylandsdal (leder Havrefjell Turlag), Ånon Ausland (leder Gjerstad IL), Ole Jakob Bråten (styremedlem Havrefjell Turlag) og Olav Smestad (vår eminente løypekjører mm. i Gjerstad IL). Foto Astrid Haukenes Bråten.

Astrid Haukenes Bråten var arrangementsansvarlig og sørget for grill og kaffe. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

Tusen takk til Eurospar Brokelandsheia for gratis pølser. Foto Ståle Waasjø Øylandsdal.

Arrangementsgjengen:

Damene foran fra venstre: Ingeborg Olimstad Mørner, Magnhild Aasbø Lystad og Astrid Haukenes Bråten. Mannfolka bak fra venstre: Rune Aasbø Lystad, Ånon Ausland, Geir Evensen, Ole Jakob Bråten og Ståle Waasjø Øylandsdal. Foto Ola Garthe.