Tilbake til Aktuelt

Fra onsdagstur til Allambergknatten i Nissedal 19. juni 2024

For en dag! For en tur. For et folk. For et vær. Vi var mange som hadde sett frem til denne turen til Allambergknatten i Nissedal - 794 moh.

Publisert: 21. juni 2024
Skrevet av: Tove Urfjell
Turreferat
Foto: Tove Urfjell

24 personer og 2 hunder stilte til start etter å kjørt opp i bil ca 3 km og mange høydemeter. Flotte svaberg oppover og pulsen fikk kjørt seg. Noe vått og glatt enkelte plasser etter mye regn i det siste.

Matpakken ble inntatt da vi var ca halvveis, den smakte fortreffelig i sola. Videre opp var det bare å kose seg for hvert skritt man tok. Ved varden skrev vi oss inn i boka og noen tok bilde av turkoden, før vi vandret ut mot kanten og kunne nyte herlig utsikt over Nisser og mot Treungen.

Turleder Torhild kunne fortelle om fjellene vi så på den andre siden av Nisser. Dit kan vi gå en annen gang.

Takk for en herlig topptur.

8 km - 4,5 t

Turleder: Torhild Hagen