Tilbake til Aktuelt

Barnas Turlag Havrefjell på sanketur i Digerdal i Gjerstad

Naturen på høsten er nydelig 🍂 og ikke minst er det gøy å kunne sanke deilige matskatter som finnes der. På sanketuren vår i Digerdal fredag 22. september fant vi både kantarell, traktkantarell, blek piggsopp og mange andre både spiselige og ikke spiselige sopper.

Publisert: 27. september 2023
Turreferat
Foto:

Ida, fra sopp- og nyttevekstforeninga i Arendal, var med og både store og små lærte både nye sopper og mye annet nyttig å kunne når man skal på sopptur. Det var 17 små og 11 store med på turen.

Det ble god tid til leiking, natursti og mange fikk lagd seg og smake sopp-pizza lagd på bål. Turen gav bokstavelig talt mersmak og flere kommenterte at vi gjerne kan invitere Ida med på tur igjen    Det kom også kommentarer på at helga blir lang når man klarer å komme seg ut i naturen så raskt etter jobbslutt på fredagen

Tusen takk til alle dere som var med å sparke i gang helga på en hyggelig måte i går, og riktig god helg videre til både dere og alle andre følgere av Barnas turlag Havrefjell.