Glad turgjeng med seniorer i skogen

Bli med oss i DNT senior

I DNT senior får du nye bekjentskaper og hyggelig turfellesskap. Du kan bli med på korte hverdagsturer, helgeturer med overnatting, sosiale arrangementer og lengre turer med overnatting - i skogen, ved kysten og i fjellet.

DNT Senior er et tilbud for alle som ønsker å gå på tur med andre. Noen steder kan du også delta på Friluftstrim i regi av din medlemsforening.

Som senior-medlem i DNT får du:

• Honnørpris på medlemsskap
  • Medlemsrabatt på hytter og turer
  • Et sosialt fellesskap
  • Fjell og Vidde i posten fire ganger i året

Og ikke minst: Du støtter DNTs arbeid med å tilrettelegge for at flere skal komme seg ut og nyte den vakre naturen vår!

Bli medlem her: DNT Medlem

Lokale seniorgrupper

Over hele landet finner du seniorgrupper som både planlegger og leder sine egne turer på dugnad. Seniorgruppene arrangerer også sosiale medlemsmøter med foredrag og lignende.

Friluftstrim i Stavanger. Mann drar i treningsstrikk.
Noen av DNTs medlemsforeninger arrangerer friluftstrim, som her i Stavanger.

Utforsk tilbudet til DNT senior

DNT senior tilrettelegger et godt og variert aktivitetstilbud i nærområdet, på kysten og i fjellet. DNT senior kalles også 60+. Her er noen av aktivitetene du kan være med på, tilbudet varierer fra sted til sted.

• Aktiv i 100 og korte nærturer
  • Heldagsturer
  • Kveldsturer
  • Friluftstrim
  • Kurs
  • Hytteturer
  • Fjellturer
  • Dugnader

Finn din medlemsforening og utforsk tilbudet: DNT der du er

Aktiv i 100

Aktiv i 100 er nærturgrupper på dagtid åpent for alle. Over 100 grupper er spredt rundt i Norge og har turer hver uke.

Det er sosialt og hyggelig å gå på tur med andre som bor i nærheten av der du bor. Du får nye venner, frisk luft og mosjon.

Les mer: Aktiv i 100

Turleder for DNT senior snakker med turdeltaker.
I Aktiv i 100 får du mange fine turopplevelser og nye venner.