Godt med plass for nydelige skiturer i Femundsmarka

Påskeferie i Femundsmarka

Ta påskeferien i ville og vakre Femundsmarka. Her får du virkelig en smak av villmark. På Svukuriset står bestyrerne klare med varm mat og drikke og oppredd seng. Det er få kvistede løyper i området, men området innbyr til flotte turer med kart og kompass.

Publisert: 28. februar 2024
Artikkel

Bli med på Brettspillfestival på Svukuriset

Denne påsken, fra 23. til 31. mars 2024, forvandles Svukuriset til et paradis for brettspillentusiaster. Vår brettspillfestival byr på en unik blanding av spill, læring og konkurranse i den fantastiske naturen i Femundsmarka. Festivalen er åpen for alle, uansett alder, og perfekt for både dagsbesøk og lengre opphold.

Gjennom Femundsmarka på Ski

Tid: 5 dager
Starter: Elgå
Avslutter: Røros

Hytte-til-hytte turen gjennom Femundsmarka er en flott opplevelse! Turen starter fra Elgå og første dagen går du inn til Svukuriset. Her kan du få servert lokal kost og få en god natts søvn før turen fortsetter inn i villmarka. Neste dag går du til Røvollen og dagen etter videre til Langen (privat betjent hytte). Hittil er det ingen kvisting, men kanskje du møter på scooterspor. Fra Langen kan du følge løype til Marenvollen og siste dag inn til bergstaden Røros.

De selvbetjente DNT-hyttene i Femundsmarka

Vinteråpne selvbetjeningshytter i Femundsmarka