Del 8 - Gjennom Narvikfjellene

Fra Sijdasjávrre til Bjørnfjell

Publisert: 18. oktober 2023
Artikkel

Denne delen av Nordlandsruta er samlet 94,9 km. Denne delen av Nordlandsruta er den høyest liggende delen av hele ruta. Den går for det meste i høyfjellsterreng i en høyde mellom 700 og 1000 moh. Her finner du også to hytter som ligger 1000 moh. Høyeste punkt på Nordlandsruta finner du også her (1226 moh). Siste del går gjennom dalganger ned til Katterat og videre opp til Bjørnfjell og til Bjørnfjell stasjon.

• Åtte etapper
  • Bilvei til startpunkt, men 5 km gangavstand fra veibom til Sitashytta. Togforbindelse til endepunkt fra Narvik eller Kiruna

Privat overnatting

Katterat Fjellstue