Våre samarbeidspartnere

Våre partnere hjelper oss til å inspirere flest mulig til å velge reparasjon og redesign fremfor å kjøpe nytt. Med deres bidrag kan vi gjennomføre viktige prosjekter, arrangementer, kurs og ha lokale syverksteder flere steder i Norge. Vi takker varmt for støtten!

logo Samfunnssentralen

Samfunnssentralen samarbeider med ReTuren syverksted for å bistå etableringen av et syverksted for reparasjon av friluftsklær og friluftsutstyr. Reisen startet i Stavanger Turistforening med mål om skalering til hele landet.

Samfunnssentralen bistår sosiale entreprenører og prosjekter i etableringsfase. Et av satsingsområdene er sirkulære verdikjeder som ReTuren er et glimrende eksempel på. Gjennom ReTuren forlenges levetiden til turklær og turutstyr, og friluftslivet reduserer sine fotavtrykk. Vi håper nullsvinnsmodellen deres vil inspirere flere til å tenke gjenbruk i utstrakt grad.

Les mer om Samfunnssentralen her