Samling av reparasjoner utført av Returen syverksted

Lapping av turutstyr

Publisert: 18. mars 2024
Artikkel

Etter dette kurset vil du kunne sy sammen og sette lapper over rifter i alle typer materialer, både for hånd og med symaskin. Vi viser eksempler på lapper på ull, bomull, Gore Tex, teltmateriale og dun og viser dere hvordan dette blir gjort. Vi har hull å øve på i alle materialene, men du kan også ta med ditt eget ødelagte turutstyr, og heller reparere dette om du har lyst (og vi anbefaler det;). Blir det tid, viser vi også hvordan du syr på en knapp og hvordan du skifter en glidelåsdrager. Før du går, kan du velge med deg 2 stk selvklebende lapper du kan reparere egne ting med.

Obs! Dette er en av 5 kurskvelder i vår kursrekke Nybegynnerkurs søm og reparasjoner. Dersom du er interessert i å lære mer, sjekk ut dette! Her får du i tillegg til lapping, opplæring i grunnleggende symaskin, håndsøm og stopping og du får til slutt sy din egen lommereparasjonsveske med plass til det du trenger for å reparere klær og utstyr hjemme og på tur! Du kan også melde deg på bare stopping og håndsøm i tillegg- da blir du en mester i turreparasjon!