To personer transporterer en tredje person i rullestol med store hjul i fjellet.

Tilrettelagt tur med DNT

Trenger du litt ekstra hjelp for å komme deg ut på tur? Da er kanskje en tilrettelagt tur noe for deg! DNT tilrettelagt jobber for å gjøre friluftslivet tilgjengelig for mennesker med funksjonsnedsettelse. Vi arrangerer turer og aktiviteter og jobber for at flere av våre hytter skal være mer tilgjengelige.

DNT tilrettelagt tilbyr mange ulike typer turer og aktiviteter. Dags- og kveldsturer og overnattingsturer, i bynære områder og på fjellet.

Kanskje har du hørt om "Klart det går", "FTU" eller turer for synshemmede? Alle aktivitetene arrangeres av DNTs lokalforeninger og -turlag, og tilbudet varierer fra sted til sted. Turene er som regel åpne for deltagere fra hele landet.

Ta kontakt med arrangør for å høre mer om turen og hvordan du kan bli med!

Glad gjeng på tur.
DNT tilrettelagt er paraplyen for alle turer innebærer trenger ekstra tilrettelegging.

DNT tilrettelagt består av:

Klart det går er turer for voksne med fysisk funksjonsnedsettelse. Vi inviterer til turer i nærområdet, ved sjøen og på fjellet. Felles for turene er at de passer fint for de som ikke kan eller ønsker å gå så fort eller langt. Fokuset på det sosiale er ekstra viktig.

FTU - Friluftsliv tilrettelagt for utviklingshemmede er et lavterkseltilbud tilrettelagt for for utviklingshemmede i alle aldre, deres familier og støtteapparat.

Det finnes også en rekke andre aktiviteter under DNT tilrettelagt-paraplyen. I vår aktivitetskalender merkes aktiviteter som passende for utviklingshemmede og/eller funksjonshemmede​​​​​​​.

Annonse: