Seniorgruppa i KOT hadde sin siste pensjonisttur for våren sist uke. Turen gikk fra Høgda på Blefjell via Korslisetra og videre over Korslinuten før vi returnerte til bilene.
Det var 16 spreke pensjonister med på turen som la ivei fra parkeringa på Høgda i sol. Vi tok en liten pause ved Korslisetra og fortsatte videre nordover på fin sti men litt bløtt enkelte steder fram mot vannet Skintjørna før vi delvis dreide sørvestover fram til Korslinuten på 777 m som var målet for lunch.
Tilbaketuren gikk fra toppen via sti ned til hovedstien som går fra Høgda til Strutåsen. Turens lengde var ca 7,0 km i delvis lettgått terreng.