Tilbake til Aktuelt

Ny klatrejungel i Djupadalen

Velkommen til lek mellom trærne! Det er bygget kjekke utfordringer til alle aldre i den nye klatrejungelen i Djupadalen.

Publisert: 24. juni 2024
Skrevet av: Lotte Størksen
Klatrejungel.
Klatrebanen for de minste Foto: Lotte Størksen

I Djupadalen er anlegget delt i to baner, en for de minste ca. 4-8 år og en for de 9 år og oppover.  Anlegget brukes på eget ansvar, og barn må være i følge med voksne. Her kan bestemor ta turen med barnebarnet, og sammen kan de trene på motorikk, koordinasjon, balanse og styrke, noe som er like viktig for alle aldersgrupper.

Klatrejungelen er i skogen ved Friluftshuset. Banen for de minste er rett bak Frilufthuset, og den for de største er lengre inn i skogen - eller du kan gå på stien ved veiskille før siste bakken til Friluftshuset. Se stedet på UT.no.

Djupadalen klatrejungel er sponset av Sparebanken Vest og Norsk Tipping (spillemidler).

Klatrejungelen er designet og bygget av Søren Carlsen.

Turbeskrivelse og kart til Friluftshuset: