Torgrim Nilsen fra Skiforeningen viser fram geocaching.

Digitalt kart for Vestby Turlag

Det er med stor glede Vestby turlag og Vestby kommune nå kan tilby kart over stiene som stigruppa i Vestby turlag har ryddet, merket og skiltet. Nå kan du sitte hjemme i godstolen å planlegge turen, printe ut kart og komme deg på tur!

Publisert: 11. september 2023

Bakgrunn

Siden starten i 2013 har Vestby Turlag tilrettelagt 145 km turstier i kommunen og satt opp 900 skilt i 345 stikryss. Turstiene dekker det meste av kommunen og er i alt vesentlig blåmerket. Det er lagt vekt på at stiene er godt merket og skiltet og at de går i et tørt og variert terreng, slik at turopplevelsene bli best mulig.

Sammen med Camp Norway er også satt opp 7 gapahuker til fri bruk. For at flest mulige skal komme seg ut i marka har kommunen og turlaget samarbeidet om å få på plass en ny digital kartportal.

Kartet under viser turforslag 8 Haugertjern rundt i grønt. Resten av stiene i blått. Rød trekant markerer stikryss med skilt.

Ny kartportal

For at flest mulige skal komme seg ut i marka har kommunen og turlaget samarbeidet om å få på plass en ny kartportal. Den finner du her

Turstiene du finner under Vestby Turlag er planlagt, ryddet, merket og skiltet av stigruppa i turlaget i samråd med grunneier. Stiene er lagt tørt i terrenget som betyr at de ofte går på og over høydedrag. De gir mer variert terreng og større mangfold, samtidig som det gir deg litt trening på turen. Vi arbeider også med å tilrettelegge turveier for rullestol eller dem med funksjonsnedsettelse. Kom gjerne med tilbakemeldinger og forslag om forbedringer. God tur!

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka