Ti på hjul

Besøk ti flotte, utvalgte turmål i Bergen og omegn som alle kan gjennomføres på hjul! Dette er en super måte å bli kjent med nye turområder på.

Slik blir du med

Last ned appen "UT.no" på mobiltelefonen. I søkefeltet skriver du inn "Ti på hjul 2024". Da får du opp ti innsjekkingssteder, med tilhørende turforslag hvor du kan lese turbeskrivelse og se bilder og spor i kart. Følg listen så du enkelt finner den igjen under "huskelister".

Her er de 10 turene

Du kan vinne premie

Alle som besøker de ti turene innen 30.11.2024 er med i trekningen av gavekort i Tursenteret med verdi på kr. 1500.

Vi kårer årets bilde på instragram! Merk bildene dine med emneknagg #Tipåhjuldnt. Vinneren får et gavekort med verdi på kr 500.
Turlaget kunngjør og kontakter vinnerne i løpet av desember 2024.

Turene er kartlagt etter beste evne

DNT sitt arbeid med kartlegging, samt momenter i Statens kartverk sitt kartleggingsprosjekt er brukt som underlag og veiviser for oss i arbeidet. Vi tar forbehold om at det kan ha oppstått endringer i etterkant av kartleggingen, f. eks veiarbeid, ombygging e.l. Er det mangler eller feil i turbeskrivelsene vil vi gjerne gjøre informasjonen bedre. Gi tilbakemelding til Bergen og Hordaland Turlag på bht@dnt.no.

Våre turer og kurs
Tur til Olsnessåta på Osterøy etter fellesmøte 12.–13. november, 2022.
Våre turer og kurs
Medlemsfordeler i Turlaget
Sti mellom Breidablik og Vending, august 2023.
Medlemsfordeler i Turlaget