Ledig stilling: Koordinator frivillighet og organisasjon
Vi søker en engasjert og strukturert organisasjonsutvikler og koordinator som vil være en nøkkelperson i arbeidet med å rekruttere, koordinere og legge til rette for våre frivillige og lokallag.

Om stillingen
Som koordinator for frivillighet og organisasjon vil du ha en sentral rolle i å sikre at BHT fortsetter å være en attraktiv organisasjon for frivillige. Du vil arbeide overordnet med rekruttering, opplæring og koordinering av frivillige, samt bistå lokallagene i deres arbeid. Stillingen innebærer tett samarbeid med administrasjonen, aktivitets- og driftsavdelingen, samt våre 17 lokallag.
Ansvarsområder
Førstelinjekontakt for nye frivillige og ansvar for rekruttering og opplæring
Koordinering av frivillighetsarbeidet i samarbeid med aktivitets- og driftsavdelingen
Superbruker og hovedansvarlig for vårt digitale frivillighetssystem (Mobilise), inkludert opplæring av kollegaer og frivillige
Koordinering av små og store frivillighets- samlinger
Sikre oppdatert informasjon for frivillige på Bergen og Hordaland Turlag sine hjemmesider
Innhenting og systematisering av dugnadstall til DNT og BHTs årsrapport
Bindeledd mellom lokallagene og administrasjonen
Støtte til lokallagene i praktiske spørsmål som kurs, rekruttering, budsjettarbeid og årlig turplanlegging
Koordinere og rekruttere frivillige til små og store arrangement
Bidra med mangfolds- og inkluderingsarbeid i henhold til handlingsplan
Vi søker deg som
- Som har forståelse for frivillighetens betydning og gjerne erfaring med frivillighetsarbeid
- Er strukturert, selvstendig og initiativrik
- Har gode kommunikasjons- relasjons- og samarbeidsevner
- Har erfaring med digitale verktøy og systemer
- Har evne til å motivere og inspirere frivillige og samarbeidspartnere
- Er uredd og har gjerne ledererfaring
- Har relevant utdanning eller arbeidserfaring innen organisasjonsutvikling, administrasjon eller lignende
Vi tilbyr
- En spennende og meningsfull jobb i en av Norges største friluftsorganisasjoner
- Muligheten til å jobbe tett med engasjerte frivillige og lokallag
- Varierte arbeidsoppgaver og stor grad av selvstendighet
- Et hyggelig og dynamisk arbeidsmiljø
- Gode personal- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Stillingen er en 100 % stilling og rapporterer til organisasjonsleder. Noe reisevirksomhet må påregnes. For spørsmål ta kontakt med organisasjonsleder, Trude Iversen på telefon 917 55 445 eller daglig leder Merete Yndestad på telefon 482 20 142.
Inkludering og mangfold er en styrke, og vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og bakgrunn for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det, og oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss.
Søknadsfrist: 11. mai 2025.
Se også

