Tilbake til Aktuelt

Bestill hytteoppholdet ditt for 2024

1. desember åpner vi for hyttebestilling for 2024 på alle Bergen og Hordaland Turlag sine 27 hytter.

Publisert: 28. november 2023
Liten hytte på åskam med en sau i solnedgang ved siden av.
Kiellandbu i Kvammafjella, en av Turlagets mest etterspurte hytter. Foto: Marius Dalseg Sætre

1. desember er en merkedag hos oss i Turlaget. Da åpner vi for bestilling av alle hyttene i hele 2024. Plott inn en varsel i kalenderen og sitt klar for å bestille godbitene.

Kiellandbu hytten ryker først

Kiellandbu er en av våre mest populære hytter, så vil du sikre deg plass på den må du være tidlig ute.

Er det fullt på Kiellandbu? Her er noen like gode alternativer.

Disse hyttene anbefaler vi i vinter

Hallingskeid er en vinterfavoritt - særlig for småbarnsfamilier. Hytten ligger kun knappe 100 meter fra Bergensbanen, med stor akebakke og flotte turmuligheter rundt.

En annen hytte litt i samme gate er Alexander Grieghytten i Bergsdalen. Også denne hytten er lett å ta seg til, og den tar kun halvannen time å kjøre til fra Bergen.

Vil du derimot gå noen timer på ski før du kommer frem anbefaler vi koselige BT-hytten på Mjølfjell.

Sommerens hyttefavoritter

Sikre deg noen dager på en DNT-hytte i sommer. Her er noen anbefalinger.

Gå opp Husedalen og besøk Stavali i sommer. En nydelig tur hvor du passerer fire storslåtte fosser.

Kun halvannen times gange fra parkeringsplass på Vikafjellet i Stølsheimen ligger flotte Selhamar. Fiskerike vann, Gryteberget og turmuligheter videre til Åsedalen lokker mange hit.

Klar for Norges lengste motbakke en en utsikt du sent vil glemme? Skålabu gir deg en opplevelse utenom det vanlige.

Ved kanten av Folgefonna finner du Fonnabu. Turen opp dit tar 5–6 timer og går på gammel ferdselsvei.

Må vi si så mye om Breidablik i Kvammafjella? Videoen taler for seg selv.

Hyttetur med jobben?

Inviter jobben din med på hyttetur. I tillegg til Rongevær kysthytte, så passer også lokalet på Hallingskeid og Alexander Grieghytten perfekt for større grupper.

Store hytter for store grupper
Rongevær, 18. november 2022.

Store hytter for store grupper

Ta med deg bedriften, skoleklassen eller vennegjengen og få en uforglemmelig opplevelse på en av hyttene til Bergen og Hordaland Turlag. Vi har hytter som er perfekt for større grupper. De har høy standard, bestilles i god tid og man disponerer hytten alene.

Les videre

Planlegg julegavene allerede nå

Ingenting er kjekkere enn å få opplevelser til jul, så hytteslippet er en gyllen anledning til å ordne julegavene tidlig i år. Ta med deg en venn, kjæreste, vennegjengen eller hele familien til én av turlagshyttene og skap fantastiske turminner sammen.

Her kan du se alle Bergen og Hordaland Turlag sine 27 hytteanlegg

Våre turer og kurs
Tur til Olsnessåta på Osterøy etter fellesmøte 12.–13. november, 2022.
Våre turer og kurs
Medlemsfordeler i Turlaget
Sti mellom Breidablik og Vending, august 2023.
Medlemsfordeler i Turlaget