Mann hopper på fjell

DNT ambassadørkurs

Ambassadørkurset er første trinn i turlederstigen, og er obligatorisk for alle turledere. Ambassadørkurset gir en innføring i DNT, kjernetilbud og verdier.

En DNT-ambassadør er et aktivt DNT-medlem som har god kjennskap til DNT og den aktuelle medlemsforening. DNT-ambassadøren er godt skikka til å profilere DNT og DNT sine medlemsforeninger på stand, ulike arrangement og turer.

Opptakskrav

Medlemskap i DNT. (Dette kan fravikes for skoleklasser, studenter eller andre grupper).

Kursets innhold

• Den Norske Turistforening
  • DNTs tilbud
  • Allemannsretten og sporløs ferdsel
  • Et trygt og bærekraftig friluftsliv
  • Etikkvett
  • Jeg, en DNT-ambassadør?

Kursgjennomføring

Kurset gjennomføres digitalt, og tar omtrent 1,5 time å gjennomføre. Kurset er delt inn i 4 moduler som kan tas separat.,på din mobil, nettbrett eller PC. Ta kontakt med din medlemsforening for å få tilgang til dette kurset.