Høstferie på Sota Sæter

Besøk en betjent hytte i høstferien

Drømmer du om ferdiglaget middag og varm peisestue etter en lang dag i høstfjellet? Da er høstferie på en av disse betjente hyttene noe for deg.

Som DNT-medlem har du tilgang til over 560 hytter. De høstferieåpne betjente hyttene er populære både som dagsturmål og til overnatting, og de har fremdeles god plass.

Å bo fast på en hytte og gå fine turer derfra er fint og fleksibelt, enten man drar på tur alene, med venner eller familie. Under finner du en oversikt over alle de betjente hyttene som holder åpent i uke 40 og/eller 41.

Gjendesheim

Vakkert beliggende ved Gjende. Gjendesheim er et flott utgangspunkt for å gå den fantastiske ruten over Besseggen. Byr på god stemning og mange aktiviteter i høstferien, og Turboteamet kommer!

Annonse:

Fondsbu

Ligger vakkert til ved praktfulle Eidsbugarden og midt i Jotunheimen med turmuligheter for alle. På Fondsbu får du deilig hjemmelaget mat og god stemning.

Haukeliseter

Midt på fjellet mellom øst og vest, på 1000 meters høyde finner du Haukeliseter fjellstue. Nord for fjellstua finner du mektige Hardangervidda nasjonalpark, og sørover ligger frodige Ryfylke- og Setesdalsheiene. Barn bor gratis på hytta i høstferieuke 40 og 41.

Finsehytta

Finsehytta er ligger midt i mellom Hardangervidda og Skarvheimen, med flotte turmuligheter i alle retninger. Hytta ligger sentralt plassert midt i mellom Hardangerjøkulen og Hallingskarvet, rett ved togstasjonen.

Lysefjorden turisthytte

Lysefjorden Turisthytte er et fint utgangspunkt for turer til Kjerag og Flørlitrappene 4444, og ligger midtveis på fotturen Lysefjorden Rundt.
Etter middag i kafèen, kan man slappe av i den koselige peisestua.

Sota Sæter

Sota Sæter er et flott sted å være i flere dager, med flotte turmuligheter inn i Breheimen.

Gaustatoppen

Gaustatoppen Turisthytte ligger nesten helt oppe på Gaustatoppen (1883 moh.), og har et fantastisk utsyn over store deler av Sør-Norge. Åpen cafe, og mulighet for overnatting ved avtale.

Olalia

Haugesund Turistforenings største hytte og ligger idyllisk til med flott utsikt sørover mot Hauganutene. Hytta har åpen cafe og holder åpent for overnatting hver helg i høst, og i høstferieuke 41. Hytteverter til stede som holder kafeen åpen, men måltider utover det henvises til selvbetjeningskjøkkenet.

Kobberhaughytta

Hytta ligger høyt og fritt sørvest i Nordmarka i Oslo og har en unik peisestue med panoramautsikt over Sørkedalen, Bærumsmarka og den sørlige delen av Krokskogen.

Kobberhaughytta har 59 sengeplasser, og serveringskapasitet for grupper på opp til 100 personer.

Dette er DNT-hyttene
Jøldalshytta i Trollheimen.