Bli frivillig i DNT Harstad og Omegn

Takket være dere er hyttene innbydende og stiene gode. Våre flinke turledere inviterer til spennende og trygge turer. Den frivillige innsatsen er helt avgjørende for opprettholde tilbudet som vi har. Vi vil gjerne ha med deg også! Som frivillig hos oss kan du bidra med arbeid du liker, legge til rette for fine naturopplevelser for deg selv og andre. Bli en del av et hyggelige frivillig fellesskap og møte nye venner.

Publisert: 05. mai 2023
Om DNT

Alle kan bli frivillig hos oss og du kan bidra på mange måter.

Løypemerking, stirydding, dugnadsarbeid på hytter eller som turleder.

Har du turerfaring og liker å veiledelede folk til gode turopplevelser?
Bli turleder i DNT

Frivillige løser mange forskjellige oppgaver. Noen i fellesskap ved større planlagte dugnader. Andre løses av den enkelte når tid, sted og mulighet byr seg. La dugnaden bli en del av turen og opplev gleden ved å tilrettelegge for at flere skal kunne oppleve det enkle friluftsliv.  Har du lyst til å delta på varding og merking av våre stier eller har du lyst til å delta i et hyttetilsyn og glede andre som kommer til «din» DNT hytte?

3 steg for å bli frivillig hos oss

1. Registrer deg i vårt Frivilligsystem.
    Det kan du gjøre her.

2. Ta vårt Ambassadørkurs i Motimate.
    Registrer deg i Motimate og får tilgang til alle digitale kurs i DNT her.

Allerede bruker av Motimate ?
    Da kan du logge på her.

3. Ta en prat med vår frivilligkoordinator, så vi kan bli bedre kjent med deg og finne ut av hvordan du har lyst å bidra. Vi kontakter deg etter du har registrert deg i frivilligsystemet.

Frivilligkontakt i DNT Harstad og Omegn er:
Hanne Marit Kvitting tlf: 912 42 021

Refusjon av utgifter