Til DNT Harstad og Omegn
Ny hytte på Toralfsbu september 2022
Hus

Hytter på Hinnøya og Sør-Troms

DNT Harstad og Omegn har 8 DNT turisthytter med tilhørende sti og løypenett i vårt kjerneområdet på Hinnøya og Sør-Troms, samt Evenes og Lødingen kommune i Nordland.  Vårt hyttenett ligger der terrenget ikke er så alpint, men området har likevel topper med fantastisk panorama over Vestfjorden, Lofoten, Stetinden, Vesterålen og mot Senja. Grupper: Skoleklasser, frivillige organisasjoner og kommersielle aktører må avtale bruk av våre hytter.

DNT hytter på Hinnøya og Sør-Troms

DNT Harstad og Omegn og Vesterålen Turlag deler et fantastisk flott og variert turområde på Hinnøya. I vest med et kupert og kystnært alpint landskap til følelse av høyfjell i hjertet av Hinnøya.  I området rager Strandstinden (1081 m), Snøtinden (980 m) Sætertinden (1094 m). DNT Harstad og Omegn har et hytte og rutenett som krysser Hinnøya fra Kanstad (Lødingen) i vest til Harstad med Grønnkollenhytta og Maistua. Her kan du krysse Hinnøya på etablerte tursiter og besøke Toralfsbu, Haakonsbu, Bjørnhaugen og Grønnkollen eller Maistua på turen til Harstad. En avstikkerer til Fossestua er også mulig i dette turområdet. Besøk Hyttebestilling for å reservere overnatting.

På fastlanddssiden ved Tjeldsundbrua starter DNT stien som tar deg til Blåvatnhytta via Gjeitvatnet. Fra Blåvatnhytta går stien innom Niingenhytta (Evenes turlag) og videre til Skoddeberghytta som er vår hytte lengst mot øst.  Fra Skoddeberg går stien videre i retning Øse, eller du tar av mot Bjerkvik.

Vårt tilbud er tilrettelagt for privatpersoner.
Grupper som skoleklasser, frivillige organisasjoner og komerielle aktører må ta kontakt for å avtale bruk av våre hytter. Kontakt: post@dnt.harstad.no

Hyttetilsyn DNT Harstad og Omegn