Kajakk Bygdin

Kajakkgruppa i DNT Valdres og Vang Turlag

Valdres har en rekke mindre og større vann som er meget godt egnet for kajakkpadling. Vi har flere ulike kajakkurs i sommerhalvåret, alt fra 3-timer introduksjonskurs, via grunnleggende til videregående teknikkurs. Vi har også egne kurs for ungdom. De fleste av våre kurs holdes på Strondafjorden med Fagernes Camping som base. Vi er også i startgropen for å tilby DNT-medlemmer kajakkutleie fra Leirasanden i Nord-Aurdal og Nørsvinsfjorden i Vang, dette vil være på plass våren 2024.

Publisert: 15. august 2023
Artikkel

DNT Valdres

Kajakkurs
Vi tilbyr en rekke kurs gjennom hele sommeren på Strondafjorden. I samarbeid med Begna padleklubb gjennomfører vi også elvepadlekurs. Deltakere vil motta våttkort etter bestått kurs. Våttkort er en del av Norges Padleforbunds kursstige og gir deg mulighet for å leie kajakk av oss.

Kajakk-tur

DNT-turer med kajakk
Sammen med våre erfarne instruktører kan du utforske ulike vann i Valdres. Vi tilbyr DNT-turer for ungdom og voksne.

Vang Turlag

På Neset (ved Hemsing bru) har Vang Turlag eit naust, og der ligg 2 kajakker som medlemmer av turlaget kan låne gratis. På sikt skal det bli eit bookingsystem hjå DNT for å låne kano, men til det er på plass er det berre å ta kontakt med nokon i styret for å få kode til naustet.