Til DNT Valdres
Fottur

Turforslag i Valdres

I Valdres-regionen med sine seks kommuner, er det varierte turmuligheter året rundt i innbydende natur som er viktig for både fastboende, eiere av fritidseiendom og alle andre som besøker Valdres.

5 utvalgte turtips i Valdres:

DNT merkede turstier i Valdres

DNT Valdres har flere DNT merkede turstier og under finner du link til disse på Ut.no

Les videre
Onsdagssnerten i Valdres

Noen av turlederne våre kom i 2019 opp med et nytt turopplegg for vår, sommer og høstsesongen - onsdagssnerten. DNT´s visjon har helt siden starten i 1868 vært tuftet på det samme: å legge til rette for enkel ferdsel i naturen. Formålsparagrafen lyder slik: Den Norske Turistforening (DNT) skal arbeide for et enkelt, aktivt, allsidig og naturvennlig friluftsliv og for sikring av friluftslivets natur- og kulturgrunnlag. DNT Valdres sine turledere følger selvfølgelig formålsparagrafen og er den største ressursen vi har. Uten turledere, ingen aktiviteter.

Les videre