Ungdommer med Opptur-banner

Klare for OPPTUR!

OPPTUR er en nasjonal turdag for 8. klassinger i regi av Turisforeningen. DNT Sunnmøre inviterer til en dag med friluftsliv, fysisk aktivitet og naturopplevelser.

Publisert: 14. desember 2023
Artikkel

OPPTUR er en del av DNTs skolesatsing. DNT Sunnmøre inviterer 8.klassingene på skolene til en fjelltur en topp. Hver skole går en tur på rundt 10 kilometer.

Gjennom et samarbeid mellom DNT Sunnmøre og skolen får elevene denne dagen en prøvesmak på friluftsliv, uavhengig av tidligere erfaring med fysisk aktivitet. Målet er å få flere ungdommer til å oppleve gleden ved friluftslivet, gjøre turmulighetene i nærmiljøet bedre kjent og skape en morsom dag med fysisk aktivitet for alle.

På Sunnmøre arrangerer vi OPPTUR i begynnelsen av juni.

Hvor arrangeres OPPTUR?
Skolene i de områdene hvor OPPTUR arrangeres får invitasjon til å melde seg på via mail i starten av året. De siste årene har DNT Sunnmøre arrangert OPPTUR på Sulafjellet og Melshornet.

OPPTUR  2024
Bli med på OPPTUR onsdag 5.juni 2024. Les mer og link til påmelding til OPPTUR 2024.

Har din skole et sterkt ønske om å få til OPPTUR hos dere? Ta kontakt med oss på  e-post: dnt.sunnmore@dnt.no.

Bilder fra sommeråpning på Rauhelleren og Solheimstulen på Hardangervidda.