Til DNT Sunnmøre
Hytte på fjellet med vann i bakgrunnen
Hus

DNT Sunnmøres hytter

DNT Sunnmøre driver 14 hytter, ei sjøbud og et naust. Områdene våre strekker seg fra Runde fyr i vest til Tunga øst i Tafjordfjella. Landskapet i denne delen av landet er svært variert - fra nakne rabber ut mot havet, til kvasse tinder og frodige daler i Sunnmørsalpene og rundere formasjoner og vidder i øst.

Les mer om våre hytter

DNT-hytter på Sunnmøre
Tyssenaustet, Sunnmørsalpene Artikkel
Publisert: 12. september 2023

DNT-hytter på Sunnmøre

Sunnmøre byr på spisse tinder med fjord og hav som bakgrunn. Her har vi hytter både ved sjøen og i fjellet.

DNT-hytter i Tafjordfjella
DNTs tilbud
Publisert: 05. mai 2023

DNT-hytter i Tafjordfjella

Informasjon om priser og betalingsapp
DNTs tilbud
Publisert: 20. september 2023

Informasjon om priser og betalingsapp

DNTs hyttebestilling

På hyttebestilling.dnt.no kan du utforske våre hytter, utforske i kart, se hva som er ledig når og bestille ditt neste opphold. Planlegg turen i dag og bestill plass!

Til hyttebestilling

DNT-nøkkelen

DNT-nøkkelen er for mange den viktigste medlemsfordelen med tilgang til rundt 400 hytter. Om du er medlem av DNT kan du deponere på nøkkelen og beholde den så lenge du har et gyldig betalt medlemskap. Du kan kjøpe DNT-nøkkelen i vår nettbutikk, eller på vårt tursenter i Ålesund.

Kjøp DNT-nøkkelen i vår nettbutikk

Hyttebesøket fra A til Å

De fleste av hyttene til DNT er selvbetjente (med proviant) og ubetjente hytter (uten proviant).

Slik bruker du disse hyttene.

Rødnøkkelen til hyttesamlere

Rødnøkkelen er et hederstegn som deles ut til de som har overnattet på alle 15 hyttene til DNT Sunnmøre. Nøkkelen fås på vårt kontor i Kongens Gate. Har du vært på flere enn 100 hytter i DNT-systemet er du kvalifisert for gullnøkkelen.

Bli hyttesamler
Se våre webkamera
Runde fyr

Se våre webkamera

Her kan du følge med på vær og føre på Kaldhusseter og Runde fyr.

Les videre

Bilder fra sommeråpning på Rauhelleren og Solheimstulen på Hardangervidda.