Padlere på speilblank Geirangerfjord

Utlån av utstyr hos DNT Sunnmøre

DNT Sunnmøre har utstyr til utlån og leie tilgjengelig for medlemmer.

Man trenger ikke alltid ha utstyr selv, når det kan lånes eller leies rimelig! DNT Sunnmøre har en brukbar utstyrsbank tilgjengelig for medlemmer:

Dette leies ut:

Telt og lavvoer i ulike størrelser samt lavvobrenner lånes ut. Det gjør også diverse tustyr til matlaging i det fri.

Is- og breutstyr: Snøanker, snøbolt og isskruer.

Vinterutsyr: Varepulker, isbor og truger, stegjern, isøkser, søkestang og spade.

Primus/ stormkjøkken: kr 100 for voksne. Bensin eller gass inkludert.

Sender/ mottaker: kr. 100 for alle. Ta med ekstra batteri.

Vi låner ut klatreutstyr, men tau og slynger lånes ikke ut.

Kajakk og kano ligger i naustet i Nørvasundet.
Krav for å leie kajakk: Være medlem i DNT, Være over 16 år og ha NPF Våttkort, BC 2*, ACA 2* eller Svenska Paddelpass
Mer informasjon og bestilling her: https://utleiesunnmore.dnt.no/

Deltakere på kurs eller tur med oss betaler ikke leie ved lån av utstyr.

Utlånsregler

Meld fra til kontoret (701 25 804 eller sunnmore@dnt.no) i så god tid som mulig og sjekk om ønsket utstyr er ledig. Kun medlemmer kan kvittere ut utstyr.

Maks utleietid er i utgangspunktet 1 uke, dersom det ikke er andre på venteliste.

Utstyret vaskes og tørkes av låner.

Som ved all annen virksomhet i DNT er denne utlånsordningen basert på ansvar og tillit. Vi regner derfor med at utstyret blir behandlet forsiktig, og takker for at det blir gitt beskjed dersom noen skulle bli slitt eller ødelagt.

Bilder fra sommeråpning på Rauhelleren og Solheimstulen på Hardangervidda.