Turtips i Alta og omegn

Det er fantastiske turmuligheter i Alta og omegn året rundt. Her er noen tips til turer du bør prøve.

Publisert: 23. september 2023

Postruta fra Alta til Karasjok

Vil du følge i sporene til de historiske postførerne over vidda? Ved å gå den Historiske vandreruta mellom Alta og Karasjok kan du oppleve viddas ro og storslagne natur. Underveis kan du overnatte på Alta og omegn turlags sine hytter og på Statens fjellstue, Ravnastua

Utforsk Finnmarksvidda

Finnmarksvidda kan besøkes til alle årstider. Vær obs på at det foregår reinflytting på våren og på høsten, så ta hensyn. Her vil du finne informasjon som er nyttig når du skal gå over vidda på sommerstid og om du skal gå på ski om vinteren/våren.

Krysse Finnmarksvidda om vinteren på ski.