Til Troms Turlag
Hus

Troms Turlag hytter

Troms Turlag har 36 hytter fordelt på 19 hyttetun, med tilhørende sti- og løypenett. Hyttene ligger i området rundt Tromsø, i Reisadalen, Lyngen, indre Troms, på Ringvassøy, Senja og Vannøya. Alle hyttene er låst, de er ubetjente og uten matlager. De har ikke innlagt vann eller elektrisitet, men noen hytter har solcellepanel som gir strøm til belysning. Noen har mulighet for lading med USB-kabel. Hyttene har senger med madrass og pute samt teppe eller dyne. Du må ha med egen lakenpose eller sovepose. Vi anbefaler også at du alltid har med fyrstikker, lys og toalettpapir på tur. Det er nødvendig utstyr på hyttene for å lage mat, vaske opp og tørke vått tøy. Alle besøkende forventes å rydde rommene og vaske gulvene før de forlater hytta. Vennligst forlat hytta i bedre stand enn du fant den. Frivillige medlemmer fungerer som hyttetilsyn, etterser hyttene og utfører vedlikeholdsarbeidet. På ut.no finner du mer informasjon om hver enkelt hytte, samt kart over området og turforslag i nærheten av hyttene.

Hyttene i Troms Turlag

Om Troms Turlags hytter
DNTs tilbud
Publisert: 09. januar 2024

Om Troms Turlags hytter

Her kan du lese alt du trenger å vite om Troms Turlags hytter.

Forhåndsbestilling av seng på hyttene
Artikkel
Publisert: 11. oktober 2023

Forhåndsbestilling av seng på hyttene