Forhåndsbestilling av seng på hyttene

Du kan velge å forhåndsbestille seng på Troms Turlags hytter hvis du ønsker det, eller du kan besøke hyttene uten å ha bestilt. Du er like velkommen uansett hva du velger å gjøre, og på turlagshyttene skal det være plass til alle.

Publisert: 11. oktober 2023
Skrevet av: Lin Olsen
Artikkel

Ved forhåndsbestilling av seng bestiller og betaler man hytteoppholdet i sin helhet på forhånd. Man bestiller én seng per person og skriver inn navn samt medlemsnummer for de som er medlem. Velg riktig priskategori!
Merk at du må være medlem for å velge medlemspris.
Bestillingssystemet er basert på tillit. Avdekkes feilaktig bruk av priser ilegges et gebyr på kr. 500,-

De som bestiller har fortrinnsrett til sengeplassene på hytta. Oppmøtefrist er kl. 21:00. Hvis man ikke har kommet innen dette tidspunkt, står andre besøkende fritt til å benytte sengen. Har man bestilt, men ankommer etter kl. 21 og sengen "din" er opptatt, kan du benytte ledige senger eller madrasser/sofa.
Ingen skal vises bort fra turlagets hytter med begrunnelse at hytta er full. Det skal alltid være plass til de som trenger overnatting.

De fleste av hyttene er låst med DNTs standardnøkkel, med noen unntak:
Senjabu, Nedrefosshytta, Gammelhuset i Skipsfjord, Jægervasshytta og Altevasshytta er låst med kodelås. Kode oppgis i bekreftelsesepost ved forhåndsbestilling.

Viktig: Om du har problemer med å få opp kodelåsen: Sett kode, trykk ned buen på låsen, for deretter å åpne den. NB! Uthusene er låst med standard DNT-nøkkel. Husk å sjekke at du mottar bekreftelsesepost med kode til disse hyttene. Hvis du ikke har mottatt denne, sjekk spam/søppelpost om epost kan ha havnet der. Sjekk også om du har oppgitt riktig epostadresse ved bestilling.

Nøkkelen er kun for medlemmer, én i reisefølget må ha gyldig medlemsskap. Når man ankommer hytta er det viktig at alle skriver seg inn i besøksprotokollen, også de som har bestilt på forhånd.

Avbestilling:

• Avbestilling til og med 6 døgn før oppmøtedag gir rett til full refusjon.
  • Avbestilling som gjøres senere enn 5 døgn før oppmøtedag gir ingen rett til refusjon (Eksempel: Et opphold fra fredag må da avbestilles senest kl 23:59 lørdagen før).
  • Du avbestiller selv ved å benytte avbestillingslenken du mottar i bekreftelseseposten.
  • Betalt opphold gir rett til å bruke samme hytte som man har bestilt, eller en annen hytte enn opprinnelig bestilt hytte, 5 dager før og etter booket dato. Retten til seng eller madrass i et slikt tilfelle, vil gjelde for frie senger etter oppmøtefristen klokka 21.00. Endringer noteres i besøksprotokollen.
  • Viktig: Dersom du bestiller for flere personer/flere senger i samme bestilling, er det ikke mulig å avbestille kun en del av en bestilling, f.eks én seng. Hele bestillingen vil måtte avbestilles og gjøres på ny.

All relevant informasjon om hytta finnes på UT.no, også hvordan hytta er låst. Ved å godkjenne disse vilkårene bekrefter du å ha lest denne informasjonen.

Skoleklasser, kommersielle grupper og andre grupper som ønsker å bruke våre hytter tar kontakt med Troms Turlag på e-post: troms@dnt.no. ​​​​​​​

For hjelp med dette kan troms@dnt.no kontaktes, evt på telefon 776 85 175 i våre åpningstider onsdag og fredag fra klokka 12 til 16 og fra 12-18 på torsdag.

Troms Turlag ønsker deg en riktig god tur!