Utleie kano og SUP

Vi leier ut utstyr til ditt sommereventyr.

Utleie av kano og sup er åpent mellom 1. juni og 15. oktober.

To folk på kanotur
Lei kano med hos oss!

Kano

Pris per kano per døgn i 2024: 180 kr for DNT-medlem. Ikke medlem 350 kr.

Vi har 12 kanoer av typen Hasle 530PE.
Kanoene er låst inn ved Padlehytta på Framnesodden. Nøkkel til kanoene hentes på LOTs kontor etter avtale i åpningstiden.

Booking skjer på mail til larvik@dnt.no eller på tlf. 33 18 76 50 i åpningstiden.
Avbestilling til LOTs kontor senest 2 dager før leieperioden.

Du finner utleiekalender nederst på denne siden. Bruk den for å finne ledige datoer. Det tas forbehold om avvik i utleiekalenderen.

SUP-brett

Pris per SUP-brett per døgn i 2024: 175 kr for DNT-medlem. Ikke medlem 350 kr.

Vi har syv Stand up paddleboards/SUP-brett av typen SurPlus Marina 10,8", oppblåsbar. Dette er stabile og gode brett, som kan brukes av 1-2 personer.

Det er ikke mulig å forhåndsbestille brettene. SUP-brettene leies ut ved drop-in fra Tursenteret i åpningstiden.

Betaling og signering av leieavtale ved henting av brett.

Retningslinjer ved utleie kano og SUP

Leieavtale for bruk av kano og SUP skal alltid inngås.
Leietaker skal være minimum 16 år og svømmedyktig.
Betaling skjer forskuddsvis.

Leietaker er personlig ansvarlig for utstyret under leieforholdet og forsplikter seg til å erstatte tapt utstyr og betale ubedring av eventuelle skader. Leietaker skal umiddelbart gi beskjed dersom utstyret er mistet eller skadet.

Kanoer, SUP og annet utstyr skal alltid være låst inn når det ikke er i bruk, det må ikke etterlates uten tilsyn.
Kanoer og utstyr rengjøres etter bruk og låses inn i uthuset.
SUP og tilbehør rengjøres og tørkes etter bruk, før det pakkes sammen og leveres tilbake til Tursenteret.

Larvik og Omegns Turistforening (LOT) vil understreke at bruk av kanoer og SUP skjer på eget ansvar. LOT påtar seg ikke ansvar for økonomiske følger av mulige skader/uhell som måtte inntreffe. Deltakerne anbefales derfor å tegne individuelle forsikringer.

Barn skal ikke benytte kano eller SUP uten tilsyn fra voksne.

Det skal alltid benyttes flytevest. Vi gjør oppmerksom på at det er kun flytevester som følger kanoene og SUP-brettene, noe som forutsetter at brukerne er svømmedyktige. Ved behov for redningsvester må brukerne selv sørge for dette. Leietaker må selv sørge for vester til små barn.

Bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening