Bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening

I 2022 bidro frivillige i Larvik og Omegn Turistforening med over 12.000 dugnadstimer. Det tilsvarer til sammen 7 årsverk! Det er takket være denne dugnadsinnsatsen at vi kan tilby naturopplevelser for livet, gjennom turgrupper, hytter, stier og mer. Bli med på laget!

Dugnad er sosialt og hyggelig. Din innsats gjør at vi kan opprettholde vårt store tilbud og aktivitetsnivå. Tusen takk!

Hvem kan bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening?

Alle som har interesse for friluftsliv og ønsker å bidra kan bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening. Vi har mange ulike tilbud til deg som frivillig, så alle er velkommen til å finne en oppgave som passer deg, din tid, og dine ferdigheter

Hva kan jeg bidra med?

Som frivillig kan du bl.a. være med på hyttedugnad, merking og vedlikehold av våre stier, turplanlegging og turledelse. I tillegg trenger vi serveringsvakter på våre tre dagsturhytter. Vi trenger også medhjelpere på våre ulike arrangementer som Opptur og Kom deg ut-dagene. Andre oppgaver kan være markedsføring i sosiale medier og redigering av UT.no. Du kan lese mer om de ulike frivilligrollene på denne siden. Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Hvordan blir man frivillig i Larvik og Omegns Turistforening?

I mars 2023 lanserte vi vårt nye frivilligsystem. Alle som ønsker å være frivillige hos oss kan melde sin interesse ved å registrere seg i frivilligsystemet. Etter at du er registrert vil du bli kontaktet for et intromøte eller en telefonsamtale. Her vil du få informasjon om de ulike frivilligrollene og hvor det er muligheter for nye frivillige akkurat nå.
Eksisterende frivillige registrer seg også på samme måte.​​​​​​​

Frivilligroller

Turleder

Larvik og OmegnsTuristforening arrangerer mange turer for alle aldersgrupper gjennom hele året, og det er stadig behov for nye turledere.

Alle turgrupper trenger flere frivillige: Barnas Turlag, Turboklubben, DNT ung, DNT voksen, Seniorgruppa og DNT Tilrettelagt.

Som turleder i Larvik og Omegns Turistforening får du tilbud om å delta på turlederkurs.
Har du lyst til å bli turleder?

Tlf 33 18 76 50
e-post: larvik@dnt.no

Hyttedugnad

Larvik og Omegns Turistforening drifter de tre dagsturhyttene Lauvesetra, Eikedalen og Padlehytta i vårt nærområde. I tillegg eier og driver foreningen de to ubetjente hyttene Ivarsbu (Skrim) og Presteseter (Lardal).

Hyttene må vedlikeholdes både utvendig og innvendig med jevne mellomrom. Hyttekomiteene har også ansvar for tilsyn og innkjøp til hyttene.

Våre hyttekomiteer vil gjerne ha din hjelp til dette arbeidet.
Har du lyst til å bidra?

Serveringsvakt

Larvik og Omegns Turistforening drifter de tre dagsturhyttene Lauvesetra, Eikedalen og Padlehytta i vårt nærområde. Hyttene er åpne for turgåere deler av året med servering av kaffe, mineralvann, sjokolade og kjempegode vafler/ lefser. Driften er basert på dugnadshjelp fra våre medlemmer. Har du lyst til å ta en serveringsvakt?

Løypedugnad

Larvik og Omegns Turistforening har utviklet et utstrakt løypenett i distriktet vårt. Rundt 350 km blåmerkede løyper strekker seg fra Larviks kyst til Skrimfjell. Det er følgelig mange løyper som skal holdes i orden og det krever god dugnadsånd.
Har du lyst til å være med på rydding og merking av våre nye og gamle stier?

E-post: larvik@dnt.no

Info til Larvik og Omegns Turistforenings frivillige:

Turleder

Du finner huskeliste for turledere, info om risikovurdering og turlederkurs i Frivilligsystemet.

Private utlegg etc.

Skjema for private utlegg, kjøregodtgjørelse og reiseregning finner du i Frivilligsystemet.

Møterom

Larvik og Omegns Turistforenings komiteer kan booke møterommet på larvik@dnt.no

Statistikk

Skjema for dugnadsstatistikk fylles ut av komiteledere og sendes Larvik og Omegns Turistforenings kontor årlig. Mer info og skjema finner du i Frivilligsystemet.

Bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening