Turgrupper i Larvik

Larvik og Omegns Turistforening arrangerer turer og arrangementer for mennesker i alle aldre. Vi ønsker å være din beste turkamerat gjennom hele livet.

Voksen

Har du lyst til å komme deg ut i frisk luft, få god mosjon, bli bedre kjent i ditt nærområde, få nye venner og bli en del av et inkluderende miljø?

Fem voksene som sitter på turpause med hund i bånd
Få nye turvenner på tur med oss.

Da bør du bli med Larvik og Omegns Turistforening på tur. Vi arrangerer turer hovedsaklig på søndager, vår og høst. Bli med oss ut og få naturopplevelser for livet!

Ruslær'n har i over 30 år vært den lokale hovedsatsingen til LOT. Ruslærturene arrangeres søndager vår og høst med start mellom kl. 10.00-12.00. Merket løype, ca. 6-8 km. i variert terreng med spørsmål for barn og voksne. Premiering av voksne og barn. Ruslærturene passer for hele familien.

Tematurer
På våre tematurer har vi fått med en fagperson i tillegg til vår lokale turleder.
Eksempler på turer:

• Villblomstens dag
  • Sopptur
  • Historiske turer
  • Geologi turer

Langturer
Larvik og Omengs turistforenings langturer er litt lengre og krevende dagsturer. Turene går ofte i våre nærområder. Turene ledes av våre lokale turledere. Noen  ganger har vi en kjentmann med på turen.

Se Larvik og omegn Turistforenings turer for voksne

Friluftsliv tilrettelagt for utviklingshemmede (FTU)

FTU arrangerer turer spesielt tilrettelagte for mennesker med ulike utviklingshemninger. Både Larvik og Omegns Turistforening og de 4 andre foreningene i Vestfold tilbyr turer med Friluftsliv tilrettelagt for utviklingshemmede (FTU). Vi ønsker å gi denne gruppen en arena for fysisk utfoldelse, sosial stimulering og mestring i naturen.

To glade mennesker utenfor teltene sine, ene i rullestol
DNT Tilrettelagt vil at alle skal få muligheten til å komme seg ut på tur.

Gruppa ble tidligere kalt DNT Tilrettelagt, og var da åpen både for utviklingshemmede og personer med fysiske funksjonsnedsettelser. Nå er gruppa endret til en ren FTU-gruppe. Les mer om FTU her: Tilrettelagt tur med DNT

Alle FTU-turer i Vestfold er åpne for alle, gratis og uten påmelding. Turene er lavterskel og åpne for alle aldre, samt deres ledsager. De som har behov for hjelp må ha med egen ledsager.

Vi fokuserer på sosialt samvær, natur og friluftsliv. Turene er stort sett rullestolvennlige og avsluttes med mat rundt bålet. Ta med egen mat.

Alle turer i Vestfold:

Her finner du alle turer arrangert av DNTs medlemsforeninger i Vestfold. Bli med på tur!

Bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening