Barnas Turlag Larvik

Det er gøy å komme ut i skog og mark, utforske småkryp i naturen og få sand mellom tærne! Ingenting smaker bedre enn selvplukkede, nyrørte bær på brødskiva eller pannekaka! Har du lyst til å oppleve spenningen med å være på tur i mørket eller å krype ned i soveposen i en lavvo eller en hytte etter en innholdsrik dag? Da bør du bli med Barnas Turlag på tur.

Barnas Turlag tilrettelegger turer og aktiviteter for barn og barnefamilier. Alle barn mellom 0 og 12 år kan bli medlem i turlaget. Målet er å få flest mulig barn til å bli glad i naturen. Det er ikke om å gjøre å gå lengst mulig, men å legge vekt på lek, fantasi, spenning og ro i skog og mark.

Aktivitetene er åpne for alle og foregår på barnas premisser. Ta gjerne med besteforeldre, tanter og onkler, eller nabobarna.

Vi arrangerer turer med ulikt innhold og varighet. Vi håper du finner en tur som passer for dere.

Trillegruppa

Trillegruppa er en del av Barnas Turlag Larvik

• Har du foreldrepermisjon og lyst til å komme deg ut på tur med barnevogna?
  • Har du lyst til å  treffe andre hjemmeværende og bli en del av et sporty og hyggelig trillemiljø?
  • Har du og den lille lyst til å puste inn litt frisk skogsluft?
  • Har du lyst til at barnet ditt skal utvikle interesse for aktivitet og friluftsliv

Da kan du bli med på LOTs trilleturer.
Ta med sitteunderlag, mat og termos. Vogn med litt store hjul passer best, ikke paraplytrille.

Turmålet kan variere avhengig av hva turlederne ønsker.
Tradisjonelt har mange turer gått fra Rømminga. Rastepause tar vi da på Lauvesetra. Turleder har nøkkel til hytta, slik at det er mulig å komme inn dersom det er ruskevær.
Ellers har turene blant annet gått til Rakke, Nevlunghavn, Seilerhytta og Eikedalen.

Både pappaer og mammaer er velkomne!
I tillegg er venner og besteforeldre også velkomne til å være med på tur.

Mer informasjon om datoer og hvor trilleturene går, vil bli lagt ut på facebook-gruppene Barnas Turlag Larvik og Hjemme med baby i Larvik.

Bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening