Larvik og Omegns Turistforenings hytter

Besøk våre flotte overnattingshytter Ivarsbu og Presteseter, eller dagsturhyttene Lauvesetra, Eikedalen og Padlehytta.

Larvik og Omegns Turistforening eier og drifter fem hytter. Disse er listet opp under.
På UT.no - hele Norges turplanlegger, finner du også oversikt over alle turistforeningshyttene i landet.

Overnattingshytter

Ivarsbu

En liten gåtur fra parkeringsplassen ved Vesle Stølevann, på blåmerket sti, ligger Ivarsbu ved Store Stølevann på Skrim i Kongsberg kommune.

Presteseter

Presteseter ligger ved Kopavann mellom Løvås og Grorud. Her er det flott skogsterreng med godt bærterreng og gode tur- og bademuligheter.

Serveringshytter

Padlehytta

Padlehytta (tidl. Padleklubbhytta) er en dagsturhytte som drives av Larvik og Omegns Turistforening. Hytta er åpen for servering av kaffe, vafler, mineralvann is og sjokolade søndager og onsdags ettermiddager i sommersesongen.

Eikedalen

Eikedalen er et populært dagsturmål bare fem kilometer vest for Larvik. Det er flere forskjellige løypealternativer til fots eller på ski, fra f.eks. Sky skole hvor det er ca. 4,3 km til hytta.

Lauvesetra

Lauvesetra er ei flott dagsturhytte i Vestmarka i Larvik, med servering deler av året.

Informasjon om DNT-hytter

DNT nøkkel

Nøkkel som passer til selv- og ubetjente hytter i hele Norge, får du i vår turbutikk i Storgata 25 i Larvik mot et depositum på kr 100. Nøkkelen kan du beholde så lenge du er medlem. Nøkkelen kan også bestilles i DNTs nettbutikk.

Bli hyttesamler

Har du vært på flere enn 100 hytter i DNT systemet?
Da er du kvalifisert til å få en forgylt versjon av den klassiske DNT nøkkelen.

Bli frivillig i Larvik og Omegns Turistforening