Turlederutdanning i HHT

Har du vært mye på tur og ønsker å ta med andre ut? Fungerer du godt i ei gruppe med ulike mennesker og kan ta beslutninger på vegne av andre? Har du lyst til å være turleder på DNTs fellesturer? Da er DNTs turlederutdanning noe for deg!

Publisert: 31. august 2023
Artikkel

Hamar og Hedemarken Turistforening har over 200 turer og arrangementer i året, og til dette trenger vi godkjente turledere. HHT gjennomfører hvert år turlederkurs etter DNT-modellen. Har du lyst til å prøve deg som turleder i nærmiljøet, i fjellet om sommeren eller på ski om vinteren, er det bare å ta kontakt. Send en e-post til hht@dnt.no

HHT arrangerer jevnlig turlederkurs.

Årlig arrangeres Aktivitetslederkurs for Barnas Turlag,  DNT Ambassadørkurs og Grunnleggende turlederkurs.

Hver 2. år arrangeres Sommerturlederkurs i HHTs regi (neste i 2025).

Vinterturlederkurs ​​​​​​​arrangeres av andre medlemsforeninger, og HHT bistår aktuelle kandidater med søknad ved behov.

Kurs og utdanning

Bli turleder i DNT