Til Aktuelt

Løypestatus for Hedmarken og Hedmarksvidda fredag 5. april - to hytter holder åpent søndag!

5. april: Løypene kjøres fortsatt og har fått påfyll av myk nysnø. Stenfjellhytta og Målia holder åpent søndag 7. april!

Publisert: 05. april 2024
Føremelding
Skiløyper i påskesol
Det er fortsatt fine skiforhold på Hedmarksvidda! Foto: Margrete Ruud Skjeseth

Stenfjellhytta og Målia holder åpent søndag 7. april!

Nå er serveringshyttene stengt for sesongen!
Stenfjellhytta

Nå er serveringshyttene stengt for sesongen!

Stenfjellhytta, Målia og Lageråkvisla har nå stengt for sesongen. Takk for besøket til alle som har vært innom i løpet av vinteren!

Les videre

Gåsbu:

Løypekjører Helge Kartomten kjører for Hedmarken Turistløyper fra Gåsbu. Han melder om at det er fine forhold fredag formiddag. Det har kommet 13 cm nysnø på Gåsbu og opp mot Stenfjellhytta, og 17 cm inne ved Målia.

Helge kjører løyper igjen lørdag morgen og antagelig også søndag.

Framover vil han ser an forholdene over helga, og ta helg for helg. Følg med skisporet.no

Åpne doer og el-bil-ladere på Gåsbu

Vang Almenning melder at det er åpne doer og 6 el-bil-ladere på Gåsbu.

Skibuss til Gåsbu!
Før jul kom gladnyheten fra Innlandstrafikk at de kjører skibuss til Gåsbu hverdager og lørdager! Ta linje 650 eller 660 fra Hamar skysstasjon til Gåsbu på hverdager. Linje 650 kjører ekstra avganger til Gåsbu fra og med 16. desember til og med 14. april, og kjører også i denne perioden på lørdager.

NB! Fra 4. mars er lørdagsruter på linje 650 flyttet til linje 660 og endret trase slik at de nå kjører Hamar, Kapp, Wik matsenter, Østås, Kirkebyenga og Ormseter til Gåsbu. Retur motsatt vei.

Merk at enkelte turer ikke kjører når det er skolefri.

Lysløypa fra Gåsbu er slått av for sesongen. Ta med hodelykt hvis du ønsker å gå på ski sent på kvelden.

Budor:

Skiløyper blir kjørt i helg og ved behov en gang i midtuka så lenge føret holder. Det er kun hovedløypene som blir prioritert. Følg med skisporet.no

Løypekjørerne i Løtenløyper tar seg noen velfortjente avbrekk og forbereder seg til neste sesong.

Vollkoia:

Vollkoia turløyper kjører løyper fra Vollkoia. Det kjøres løyper fredag på dagtid.

Mjøsisen er særdeles utrygg

Oppdatering 22.03.:  Temperaturene svinger veldig og isen er utrygg mange steder. Nå må du ikke gå utpå uten at du har riktig utstyr, og kunnskap om isen der du går.

Les hele statusen om mjøsisen på Hamar kommune sine nettsider.

Se oppdatert status løypekjøring på SKISPORET.NO Hedmarksvidda Nå har maskinene fått montert oppdaterte GPS-sendere som går mot 4G-nettet slik at kjøring er synlig.

Det er grunneierne (almenningene), kommunene Løten, Stange, Hamar og Ringsaker - og vi i HHT som finansierer de tre løypeselskapene på Hedmarksvidda (i tillegg til gaver og frivillig betaling fra brukerne og godt samarbeid med idrettslagene).

Vi i HHT publiserer denne oppdaterte løypesaken, og ellers anbefaler vi å følge både våre facebook-sider og andres.

Våre aktuelle Facebook-sider:

Andre aktuelle facebook-sider for informasjon om skiløyper:

Vil du støtte løypekjøring?

Setter du pris på skiløypene fra Gåsbu, Budor og Vollkoia - og løypene i nærområdet ditt? Løypeselskapene på Hedmarksvidda er gode spleiselag til beste for oss alle. Kanskje du også vil bidra?

Les videre

Status skiløyper på skisporet.no