Til Hemnes Turistforening

Turer og aktiviteter i Hemnes Turistforening

Bli med oss på tur! Hemnes Turistforening arrangerer mange ulike turer gjennom hele året for alle aldre, ulike interesser og i flere tettsted rundt i kommunen, slik at du kan finne turen for deg!

Våre turer og aktiviteter er åpne for alle, og det stilles i liten grad krav til spesielt utstyr eller at deltakerne er i veldig god form. De fleste turene våre har påmelding, og der vil det fremkomme hvilken vanskelighetsgrad turen er og om det stilles andre krav til deltakeren eller utstyr. Ta gjerne kontakt med de som er satt opp som turleder for mer informasjon eller spørsmål.

Merkede turtraseer

For at også de som er litt ukjente lettere skal finne fram har foreninga merket mange ulike turer. De er forskjellige i lengde og vanskelighetsgrad. Noen er korte, noen lange, noen er bratte, andre slakke. Fire av traseene er med i Nordlandsruta. Se på kartet, kontakt oss. Vi hjelper gjerne til om du lurer på noe. Men aller helst: Ta føttene fatt og prøv de merkede traseene!!!

Okstindan fjellmarsj
Spjeltfjelldalen

Okstindan fjellmarsj

Herved inviteres du til en real fjelltur i praktfullt nord-norsk terreng. Ta turen sammen med veivisere eller alene. Okstindan, Nord-Norges tak, er en opplevelse uansett.

Les videre