Hederstegn

Noen frivillige fortjener ekstra oppmerksomhet for den fantastiske jobben de gjør for i og for DNT. DNT Sunnmøre har tre ulike markeringer for vesentlig innsats i det frivillige arbeidet: Vardemerket, Dugnadsprisen og Æresmedlemskap.

Publisert: 09. januar 2024
Artikkel

Vardemerket
Vardemerket i sølv eller gull kan tildeles personer som i særlig kvalifisert grad eller over lang tid har arbeidet til gagn for foreningen eller dens formål.

Dugnadsprisen
Dugnadsprisen kan tildeles medlemmer som i den senere tid i har gjort en særskilt innsats til DNT Sunnmøre sitt beste. Dugnadsprisen kan tildeles tillitsmedlemmer, enkeltmedlemmer eller komiteer som har utmerket seg i dugnadsarbeidet.

Æresmedlemsskap
Æresmedlemsskap i DNT Sunnmøre kan tildeles personer som i fremragende grad har arbeidet til gagn for foreningen og dens formål.

Retningslinjer for å fremme kandidater
Alle medlemmer i DNT kan fremme forslag om kandidater til å motta hederstegn. Forslag sendes på skriftlig på mail til daglig leder Linda Flem - linda.flem@dnt.no.

Bilder fra sommeråpning på Rauhelleren og Solheimstulen på Hardangervidda.