Forsikringer

Publisert: 09. januar 2024
Artikkel

DNT sentralt har tegnet en forsikring for dugnads- og frivillighetsarbeiderne i hele DNT-familien hos Gjensidige Forsikring. Forsikringen gjelder organisert felles dugnadsarbeid eller arrangement i regi av DNT. Erstatningen kan være avhengig av forsikringssum, alder, lønn, sivilstand, invaliditets- og uføregrad.

Endring 5.11.19: "Dekningen omfatter styre- og komitemøter i de tilfellene hvor dette blir arrangert på DNTs egne hytter". Det fremkommer ikke av polisen men er innarbeidet i avtalen.

Les vilkårene i forsikringsavtalen nøye. Avtalen finner du på foreningsnett: Forsikringsavtale

Nødvendig informasjon for å registrere hendelsen er:

• navn på skadet
  • personpersonnummer
  • telefon
  • e-post
  • yrke
  • hvor skjedde skaden? (sted)
  • hvordan skjedde skaden?
  • er hendelsen meldt til politiet?

Du kan registrere skaden selv på gjensidige.no - https://www.gjensidige.no/meld-skade/bedrift/personal bruk forsikringsnummer 83985108, velg "Ulykkesforsikring via fagforbund"

Rolle: Arbeidstaker.

Det vil også komme et spørsmål lenger inn i registreringen som er "Er forsikringen gjennom et medlemskap i en organisasjon". Det må det svares Ja på.

Bilder fra sommeråpning på Rauhelleren og Solheimstulen på Hardangervidda.