DNT Horten Senior

Seniorgruppa i DNT Horten ble etablert rundt 2006. I DNT defineres alle medlemmene over 60 år som seniorer; dette gjør DNT Horten også.

Publisert: 17. september 2023
Artikkel

DNT Horten Senior utgir eget turprogram for vår- og høstsesongen. Dette sendes ut til alle våre medlemmer med Fjell og Vidde før vårsesongen starter.

Seniorgruppa i Horten er meget aktive. Vi inviterer til torsdagsturer, som går hver torsdag fra midten av mars til midten av juni, og fra midten av august og til siste del av november. Torsdagsturene har en lengde på 5- 7 km.

Vi har egne onsdagsturer som er litt mer utfordrende. Disse har en lengde på 10- 15 km. Det inviteres til ca. 10 onsdagsturer i sesongen.

Vi arrangerer også tematurer. Dette er turer f.eks. med blomster som tema; kortere turer hvor vi fokuserer på dagens tema. Dette blir mer turer hvor en kanskje ligger på knærne for å se plantene i naturen. Oppmøte til disse turene er Borrebanen kl. 09.50 hvis ikke annet er annonsert på vår Facebook gruppe ”Senior DNT Horten”.

Vi har også felles turer over flere dager. Her leier vi oss inn på et sted på fjellet, hvor vi inviterer våre medlemmer til å bli med på tur. Vi forsøker også å organisere fellesreise til stedet hvor vi skal være. Her stiller vi med turledere, invitere til turer med større utfordringer, middels utfordringer og korte turer. Vi inviterer til sosial samling på kvelden.

Aktiv i 100, ligger også inn under seniorgruppa. Disse turene er på mandager. En kort rusletur rundt Knudsrød for hjemmeboende eldre. De fleste går en kort tur på noen hundre meter, gjerne med rullator eller en støtende arm. Andre går en tur opptil 2- 3 km. Vi inviterer også til femkilometeren; dette er samme mandag som Aktiv i 100. De møter opp tidligere og er ferdig med turen når vi starter med kaffe og vafler. Det legges stor vekt på at dette er et tilbud om sosialt samvær i friluft eller i gapahuken vår. Deltakerne hentes hjemme med minibuss fra kl. 10.30. Påmeldingen er innen fredagen før, til Horten aktivitetssenter. Deltakerne får gratis kaffe og vafler. Alt dette inviterer DNT Horten til uten kostnad for deltagerne.

Seniorgruppa arrangerer også en våravslutning med reker og loff på Knudsrød. I september inviterer vi til medlemsmøte med middag. Begge arrangementene har en egenandel på kr 100,-

Kontaktinformasjon: senior.horten@dnt.no

Vårt turprogram for 2024 finner du her:

Turmål og turer kan endres, så følg med på vår Facebook-side: facebook.com/groups/seniordnthorten