Andre uken av minutt for minutt gikk fem dager gjennom Jotunheimen. Bildet er fra turen fra Fannaråkhytta og ned til frodige Skogadalsbøen.

Slik kommer du deg til Skogadalsbøen

Skogadalsbøen ligger vakkert til vest i Jotunheimen og hit kommer du enten til fots eller på ski. Det er ikke bilvei frem til hytta.

Publisert: 23. august 2023
DNTs tilbud

Sommer

Ankomst fra Sognefjellet

I sommersesongen går det buss daglig fra Oslo Bussterminal til Otta/Lom (Nordfjordekspressen) og buss videre derfra til Sognefjellshytta/Krossbu. Herfra er det ca 5 timers gange til Skogadalsbøen.

Om du velger å gå ned Utladalen går det buss t/r Årdal/Hjelle til Turtagrø.

Ankomst fra Utladalen:

Buss fra Oslo Bussterminal til Øvre Årdal (Valdresekspressen), lokalbuss derfra til Hjelle. Derfra er det ca 3 timers gange til Ingjerdbu og 5 timer videre til Skogadalsbøen.

Kommer du med bil er det gratis parkering på Hjelle.

Rutetider:

• Buss Oslo - Lom, se  www.nor-way.no (Nordfjordekspressen).
  • Buss Otta/Lom - Sognefjellshytta/Krossbu, se www.fjord1.no
  • Buss Oslo - Øvre Årdal, se www.nor-way.no (Valdresekspressen)
  • Lokalbuss Øvre Årdal - Hjelle: Kontakt Årdal Arrangement AS, tlf 57 66 30 10
  • Buss Årdal/Hjelle - Turtagrø - informasjon finner du på skyss.no

Vinter

I påsken går det tog til Otta, videre buss til Bøverkinnhalsen. Skitur ca 16 km til Krossbu/Sognefjellshytta (mulighet for overnatting). Herfra er det ca 13 km langs kvistet løype til Skogadalsbøen.

Bestill opphold
Andre uken av minutt for minutt gikk fem dager gjennom Jotunheimen. Bildet er fra turen fra Skogadalsbøen og ned mot Fleskedalen.
Bestill opphold